det kommer bli bra det här!

jag har hunnit med lite på en vecka sen senast jag skrev här.
jag har varit till ikea med mina föräldrar samt ätit på "kina" i kallix (jag vet att det stavas med ett L)
..och massa annat.

angående ikea var det egentligen meningen att jag skulle följa med mamma dit, men det slutade med att det var Jag som kom hem med flest grejer.
- jag kom hem med ett badrumsskåp med avslutningshylla i vitt.
- spegel till badrummet. den ska hängas upp mitt emot badrumsskåpet i badrummet
- två saker från allemåla serien som även det ska in i badrummet.
- tre stycken bilder som jag ska ha mina tre vita tavlor som är fyrkantiga. jag skiter fullständigt i att det är grymt opersonliga bilder. om jag inte skulle ha köpt bilderna skulle aaaldrig tavlorna hittat sig upp på väggen.

idag har jag åkt buss till gammelstad, nummer nio för er som förstår att jag måste gå från rimi.
plockade hem bilen, plockade upp jonatan och heidi. åkte till storheden och donade.
droppade av heidi på tuna och plockade med nellie istället. vi strosade vidare till gammelstad och åt en super lyxig middag!! japp, vi åt inget mindre än skruvpasta och korv!!! riktig helgmat med andra ord ;)

efter middagen var planen som följande: jag, jonatan, mamma och pappa skulle fixa upp grejerna som vi fick med oss hem från ikea. klart som fan att borrarna var speciella och de enda vi fick upp blev fel :/ jag orkar inte bli förvånad längre. jag hoppas att grejerna kommer upp imorgon nu. jag längtar!! då slipper jag fundera på det där badrummet och helt fokusera mina tankar och planer på balkongen! kommer bli kanon det där.

mitt sommarjobb är fixat och jag känner mig rejält nöjd, kommer bli fina pengar i sommar!
jag hoppas att jag får pengar till att åka med heidi till finland och ta ett gäng kalla.


förra lördagen såg jag melodifestivalen i gammelstad med mamma.
den där gubben med ekborg som efternamn, skådespelaren ni vet. min mamma berättade att han hade en "skolad" röst. okej tänkte jag
- "visste du att han har en skolad röst den där?" - mamma
- "nää.. va fränt. då borde jag kunna lära mig att sjunga!!" - jag
- "nä" - mamma
- "vadådå? är det helt kört för mig då menar du?" - jag
- "jo" - mamma
ärlighet varar längst :)

jag funderar lite kring hur det blir med mitt melodifestivals tittande nu på lördag. det återstår att se. det är så svårt att ta sig någonstanns när bilen inte är med på pappret längre.

det har också varit en riktigt fin dag idag. många dagar har i och för sig varit fina, men idag är det en speciell dag. den riktiga bärbara datorn blev lagad idag. jag hade byggt ett luftslott. men jag är ändå nöjd, den här går att ha i knät framför tv:n. vääldigt viktig detalj!!

jag ska skriva ihop ett cv för hundrade gången snart också. jag tänkte testa söka och förhoppningsvis jobba tills jag får starta på ssab. det börjar reda ut sig rätt fint för mig nu. jag ska dessutom börja läsa om den där boken, typ självhjälpbok men ändå inte. "who will cry when you die". det bästa är nog är att den inte är översatt på ett klumpigt sätt, utan är exakt den personens ord.

det var väl det jag hade den här gången.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback