jag är en korgsnattare, en tjuv!

jag har börjat skriva mycket om gårdagar istället för nutid? iallfall, igår var jag, mini-me och jonatan på ica maxi. vi skulle köpa grejer till tacosen och vi hade kommit till plockgodiset, sista anhalten.
malin och jonatan blandade, jonatan sökte russin och jag gick omkring med korgen.
malin gick med jonatan och försökte hitta russin medans jag väntade kvar vid plockgodiset. någonstanns där la jag ifrån våran korg och övervägde att plocka en egen påse, vilket jag inte gjorde!

30sek senare kommer malin och jonatan tillbaka utan russin.
"vem fan har lagt ner tre stycken kexchoklad i korgen, MALIN du får fan betala ditt eget godis" - jag
"det är inte mitt, det måste vara jonatan" - malin
INGEN reagerade på att det låg en påse lättsaltade chips, ostbågar, frukt och dylikt = INTE VÅRAN KORG.

"ursäkta, jag tror du har tagit min korg".... okänd medelålders man.
"eehh.. ja, jo. (börjar små svettas, blir rödare i ansiktet).. här, oj, förlåt" - generad sara.
ja, tur att det inte var någon butikskontollant som haffade mig för att sno folks korgar. det roliga med det här är att vi faktiskt hade gått till kassan, helt obehindrat och betalat varorna som var i korgen. det var ju inte ens tacosgrejer i korgen. ja. jävligt duktiga. borde egentligen rikta ett tack mot den okända medelålders mannen.


lördag idag. mini-me kommer förbi med nellie om en stund. hon behövde en vakthund inatt och fick låna det värsta jag hade (hunden är för fan mer hamig än ungen)
på tv är det skidor, SM. jag klarar mig rätt fint, det är kul en stund, en liten stund. hann iallafall se charlotte kalla. jag har gjort mitt.

en dusch på det här hade varit nice.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect my basket! (or his)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback