en sväng till kitkiöjoki & muodoslompolo

(f.v: leif, sara, linnea och shaun. längst fram: selma)



ja som ni ser enligt bild så vet ni vad varför vi var där. kyrkan i bakgrunden är kyrkan i muodoslompolo där shaun och linnea gifte sig.

jag åkte direkt från jobbet i torsdags till kitkiöjoki. fick iallafall stanna i röd upp och äta kanske sveriges godaste jordgubbar!! jag undrar om det inte är värt att köra dit bara för Att.

lördagen var bröllopsdagen med kyrkbesök och en riktigt god middag senare! hela släkten hade i princip hjälpt till. allt från dekorationer, blommor, hår, mat, tårta.. you name it! nej jag kan ingenting så alltså gjorde jag ingenting heller! iallafall var det en bra kväll och släkten är nog bland de skönaste och galnaste personerna jag mött i mitt liv! nästan så jag måste gifta mig BARA för att få ingå i den på "riktigt" :)








en regnig bakis söndag fick jag åka buss hem från festeriet. jag fick åka på ungdomsbiljett och jag placerade mig högst upp, längst bak i bussen! jag fick med andra ord ligga och sova hyffsat bekvämt fram till överkalix där någon annan också tyckte att plasterna längst bak såg lockande ut.
lena och hennes mamma gav mig lift de tio milen som det är mellan kitkiöjoki och pajala.

nu väntar min lilla syster på mig här utanför. jag ska få låna bilen i veckan. TACK
som sagt, stressigt värre.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback