en vecka sen sist

sedär, det var ett tag sen jag skrev något här senast. under den gånga veckan har jag bara varit här i närheten med undantag för snabb visiten i gammelstad precis. min vinterjacka har ju kajkat och jag lånade pappas stora blåa dunjacka! måste se till att få en bild på mig i den senare, den är rätt stor ;)

jag har varit med heidi typ hela veckan känns det som! jag har fått låna hem hennes wii, det betyder att jag har träningsvärk! jag är grymm på att bowla ska ni veta. jag fick tre strikar på rad.. erkänn att ni är rejält imponerade av mig nu?? :) 211p som rekord och jag har bara börjat!

i förrgår åt vi upp resterna från potatisgratängen från helgen, tillsatt med tonfisk! satana, vad gott det var. jag rekomenderar Alla att testa. en vanlig dum köpes gratäng bara. jag måste bara testa att lägga i lax, kanske kyckling någon gång också. riktigt riktigt gott som sagt.

igår åt vi chili corn care som Jag lagade! ja, helvetet har verkligen fryst till is för det gick att äta och var ju faktiskt gott.  så därför testade jag även idag att stå för matlagningen. (ja men klart som satan att jag inte fixade riset, för då hade hela luleå kommun kunnat äta)
det bjöds (heidi stod för kycklingen) på fylla kycklingbröst och ris. mmmmumma.

mycket promenader och hundträning har blivit av i veckan också. känns lite dumt att sumera en vecka på en onsdag, men det får bli så nu. sia har blivit ännu mer duktig nu. hon drar inte i kopplet, hon kan gå fot lös(!) och är suverän vid möten! jonatan testade cykla med henne, första gången hon fick springa brevid cykeln dessutom.

imorgon Bör jag dammsuga och försöka städa genom hela lägenheten så det blir kul att komma hem efter påsk. ni som inte redan vet, så ska vi åka till kitkiöjoki i vanlig ordning. skoterkörning, grillning, kanske pimpling? - det hade varit kanon. ligga och sola på renfällar.. bara ligga och bara vara.
luften där borta är så ren och allt är så tyst. jag blir jätte trött första dagen ute, det slår aldrig fel. även om jag bara ligger och solar. det är något med den friska luften. jag behöver en nypa frisk luft, och imorgon får jag andas på riktigt!

lite trist att det alltid är påsk vi åker iväg. det blir tredje året jag "firar" påsk utan min egen familj, det känns lite knepigt. jag får packa ner dom i bilen och ta med dom helt enkelt! :) mamma hade legat på en renfäll och myst, pappa hade åkt och pimplat och mini-me hade kört skoter och busat med hundarna tills de stupar.

nu ska jag försöka pressa in så mycket det bara går i min telefon. min lilla mediamaskin :) jag är fortfarande nöjd över mobilen. "fett nice" :) vi höres efter påsken och GLAD PÅSK!!!
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect and happy easter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback