WE DID IT!!!!!!!!

jag har promenerat en del idag. körde jonatan till jobbet och plockade upp heidi från jobbet, vilket jävla byte va ;)
vi drog en 45mins promenad innan hundtestet. hann bara till slutet av notviken, men hundarna kutade så jag är nöjd.

hundtestet då.
de flesta har väl läst vad jag precis skrev på facebook. men vi tar det en gång till.. bara för att jag är så jävla nöjd över hur det gick!!! varje steg.
vi tog hissen upp till tredje våningen. vilket kanske var lite dumt tänkt i och med att nellie och skoj typ aldrig åkt hiss vad jag kan minnas.
in på studie.. vad det nu hette. in i ett rum där jag antog att vi skulle vara, men icket.

nellie
heidi och skoj satt kvar och jag och nellie fick gå. knackade på en dörr som var täckt med soppåsar? i efterhand var det väl för att det var en glasdörr och poängen var att hunden inte skulle se varken in eller ut! fine. knack knack.
gick in, tog i hand, satte mig och nellie. hon fick hälsa på de tre personerna som satt där inne. ett bekant ansikte från hundhuset satt parkerad på en stol, kul! :) hälsandet gick bra och det kändes avslappnat.
två kvinnor, en man satt där inne som sagt. mannen klämde och tog nellie lite här och var bara för att se att det var OK för henne. inga problem alls.
sen ställde de sig på en rad och jag passerade med nellie, med nellie på deras sida. de kände lite till under passeringen. hur bra som helst. killen slängde ner en bok på golvet och jag reagerade mycket mer än nellie :) kanske är det jag som behöver tränas mera ;) haha.

sen gick killen ut och vi andra satt kvar och surrade på. "hund hit och hund dit".
sen knack knack så kom han in, med en röd jacka med luvan på, dragandes på någon slags vagn med tidningar i och en käpp i handen. han bökade på och jag hade kvar nellie vid sidan. "varsågod hälsa".. lite försiktigt gick hon fram och slickade honom på handen. inga problem alls!

sen var det lek-grejen. de hade någon liten mjukis-nalle som de busade med nellie med. inga problem där heller. lite loss, sitt och sånt. klart! ut och hämta skoj.

med skoj var det samma sak igen. hon var nästan duktigare! vilket jag inte riktigt hade räknat med. hon viftade på svansen och var glad hela tiden. inget studs, skäll eller något som man kan förvänta sig av små ettriga hundar. de fick lyfta henne och ta henne precis som de ville, vilket var viktigt.
hon reagerade till på boken men bara "jaha, aja, jag ligger kvar här".



efteråt fick vi allihopa bulla och kaffe. lite genomgång på vad de tyckte och hur testet hade gått. de var super nöjda. jag hade jätte fin kontakt med båda hundarna, de var trygga, glada och allt sånt där bra.

nu väntar jag på ett telefonsamtal eftersom jag ska bli kallad till ett möte tillsammans med övriga hundägare. "ja nu hoppas vi verkligen att du kommer och far med dina hundar. " oowh.. :) det här ska jag leva länge på. fan vad kul att få en bekräftelse på att allt jobb jag/vi har lagt ner på hundarna har gett resultat!

som belöning för en fin insats fick de en långpromenad! jonatan skulle lämna tillbaka bilen till björx, så jag och heidi packade in oss med tre hundar i skorven. sen gick vi hem! tur i oturen bara att det var bilväg eller nära bilväg så de fick koppeltränas lite! brukar annars ha dom lös hela tiden och bara ta in på fot vid möte. alt. att de går lös fot hela tiden. men de känns väl skumt för bilförare att hunden går lös efter vägkanten? jag skulle iallafall reagera på det. nåja.

nu ligger dom i bädden och är helt slut. nellie somnade inne hos heidi till och med! vi hann hem före jonatan som hade nycklarna in, därav besöket hos heidi.

händelserik dag.
kom ihåg att det var här ni hörde det först



respect till er som orkade läsa allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback