valborg, första maj..

det blev ingen brasa :/ jag missade brasan. jag ville höra på kören, jag ville köpa en korv.
jag jobbar midsommar, så valborg är det enda jag kunde "fira" om ni förstår vad jag menar.

men det var kul ändå. bara för att jag missade brasan så var inte kvällen helt körd. nej, jag och heidi bröt oss in på pernillas balkong istället. vi satt och tog en öl medans vi väntade in pernilla.
det grillades fläskfiléspett och till det gjorde pernilla hemmagjord potatissallad! helt klart godkänt! ska googla upp något recept i framtiden, det är säkert.

vi tog oss tillbaka hem hit, tog en öl eller två till. jonatan körde oss till allstar där vi tog en öl till. som alltid så åker vi hem när folk vill in. behagligt. jag hade inte ens klätt ut mig, utan svansade omkring i baggy jeans och en svart lång tröja. kände mig en aning nedklädd när man såg 17 plusarna i klackepjux och korta små tighta kjolar.
lite avis, jag vill också vara smal och palla att knata runt i 1dm klack. jag dör ju av 3cm ffs.

mia trodde att jag skulle vara bakfull och en väldigt dålig person idag. men.. inte det. hon har bara hälften rätt. jag mår bra, har ätit lunch och druckit massa juice. dessutom har jag duschat, hämtat bastunyckeln, sökt upp bastun och jag ska snart dammsuga.
jag har en massa saker jag borde göra nu helt plötsligt. jag som egentligen bara vill lägga mig på balkongen med datorn i knät och se "dead like me" med ett glas oboy i näven. men det är en dag imorgon också. vore det inte för oxfilén som ligger och myser i kylen så hade jag nog kastat in handduken.

- slänga på facet
- tupera skiten ur håret samt ringa mini-me och be henne komma med någon hårfix-tång. det ser ut som att man har sovit med flätor typ.
- skala ett ton morötter
- "skrapa" ett ton potatis
- dammsuga
- torka
- plocka i vardagsrummet
- mata hundarna
- gå ut med hundarna...
min to-do list kan göras oändligt lång. allt det helst inom 30min. för om jag inte minns fel så får vi tillgång till bastun då. klockan tre för er som inte lärt er klockan ännu. 15.00. (i skrivande stund)

jag misstänker att jag ska få en IKEA-leverans inom kort också. mamma och pappa åkte till haparanta. jag har beställt fem stycken branäs korgar.

lite små dyrt 99:-/st när man ska ha fem stycken korgar..
ännu roligare att lägga på 500kr på en redan hög skuld.

men det blir fint. mina skattepengar kommer ryka rätt snabbt misstänker jag.






nje. jag ska starta igång här. pilla i mig en ipren och sen.. börja skala.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback