en gång i veckan..

om ens det. jag skriver mer sällan än ofta nu för tiden. fast nu kanske det blir ändring på det. jag har nämligen tagit mig upp (och NER) på vinden i gammelstad. där uppe har jag i princip alla mina lägenhetsgrejer, bland annat ett trådlöst tangentbord från tiden på porsön. vilken lycka.
jag tog även med mig såna där skålar som det står popcorn och chips på. jag fick med mig massa the sims spel, självklart till första versionen.

jonatan har fått opereras eftr en oturlig kväll ute. operationen blev av i onsdags och han fick återvända hem i rullstol i fredags. han fick en spark i knät som träffade riktigt dåligt. ingen big fight eller något liknande, så ni inte får för er något :)

mitt liv har vänts upp och ner. jonatan i rullstol är lika med att det mesta faller på mig. hundrastning, hushållssysslor m.m. det bästa i allt dåligt är nog att jag får köra bilen när vi ska ut på ranten. annars är det inte speciellt roligt alls.

ssab arbetet går bra. jag fick ihop 16h här om dagen och till veckan kör jag förmiddag. 06-14 må-to.
på torsdag pratas det om ett besök i mekka (ikea för er oinsatta) med mamma. jag ska kolla och mest troligt köpa köksstolar. jag tror att jag kommer apa efter emma och köpa olle.

vi har fått besök också. pp har anlänt. han kunde inte ha kommit lägligare. första helgen då jonatan är rullstolburen och fortfarande knaprar painkillers.

våran granne har jag lust att kasta ut genom fönstret. men jag tänker inte göra det. man får ta mig satan inte röra sig utan gnäll. jävla gnällgrannar. fan flytta till ett hus ifall ni inte pallar att bo i lägenhet. ursäkta mig ifall jag sitter ute på balkongen och hur jävla mycket kan det störa ifall man lagar mat lite sent? vårt kök är i mitten på vår lägenhet och han har sitt sovrum längst bort i huset. vi har vardagsrummet och han har tre rum mellan till hans sovrum kommer. HUR FAN GÅR DET TILL?? vissa ska inte bo i lägenhet.
kanske inte vi heller, men jag låter då folk leva.

..och om ni känner er bortglömda så är min mobil fortfarande i delar hos sistaah och måste skickas iväg med post. tillsvidare har jag bara telefonnummer som satt fast i simkortet.

snart kommer viktoria hit. vi ska dra hela gänget på maxi och handla lite käk. undrar just om vi tillåts laga.


och jag tänker rösta imorgon. jag tror det blir rött. jag gillar rött, färgen alltså.
men jag har inte bestämt mig helt ännu. kommer säkert ändra mig när jag står i vallokalen senare.


kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect me din förbannade jävla granne! (no hard feelings)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback