norrbottensringen



jag har funderat länge på att köpa ringen nu. den smala versionen enligt bild.
ca 2800:- på fritz olsson i stan och 2350:- hos tornedahlens ur och guld.
det är mycket pengar "bara" för en ring oavsett vart jag väljer att köpa den tillslut.
jag har velat till och från ett tag nu. vissa dagar så är jag redo att gå in och köpa en på en gång, medans andra dagar vill jag hellre lägga pengarna i sparande. det är ju en resa. vi hade tänkt att resa iväg efter sommaren.

jag kände ett starkare "ha" begär att köpa den när min farmor gick bort. hon hade ingen sån ring, men hon hade så många fina saker. smycken hon fått och smycken hon gett sig själv. jag har en ring, en jag fått av jonatan för några år sedan. norrbottensringen hade passat Perfekt som sällskap brevid den ringen.

jag har halsband. dom har jag fått. ett från mormor när jag trodde att jag tog studenten och nu ett från farmor. samtliga kedjor går inte att använda nu. så jag är inte helt utan smycken, det är bara ringar jag pratar om nu.
jag tänker inte "byta"/panta in något heller. ska jag ha så går jag och cashar ringen själv.

nu är jag velig igen. det känns som för mycket pengar att bara lägga på sig själv.
hur mycket är man värd egentligen? jag tror att efter sommaren kommer ringen sitta på mitt finger iallafall.

kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback