VARNING FÖR GNÄLL!

jag måste bara få skriva av mig.
vilken dag jag haft på jobbet idag! helt outstanding!
första 4h på avlastningen gick smärtfritt vill jag påstå. men sen..! embaleringen. det är inte så jobbigt egentligen, helt ärligt. spika lite pall, tejpa igen lite lådor. "buhu"

(ej i kronologisk ordning)
- "Jag har blivit kompis med spikpistolen".. jag ska inte vara så förbannat tidig på att uttala mig om sånt där. det fick jag reda på idag.
Skiten valde att gå sönder när jag skulle spika sista x-pallen! bara TVÅ plankor kvar. Jag vägrade ge upp. Jag bytte pistol, jag petade, jag pillade, jag var påväg att kasta allt åt helvete.
Avslutningsvis så kan jag säga att den INTE fungerade när vi gick hem nu. Byggde någon annan pall istället. Mono?



- Jag drog fram och tillbaka till willys innan maten. Gick väl bra, lite så mycket folk. Kände mig rätt nöjd tidsmässigt. Parkerade bilen på parkeringen, gick till baracken och tog en cigg. Gick in, lämnade jackan och så gick jag ut.
Jag gick ut från baracken och PANG!!!! Jag drog en ordentlig vurpa och den här gången var det folk som såg. Det kan jag bjuda på. Det jag inte tänker bjuda på är min uppsvullna ankel/fot. Jag kom precis upp från snön och fick nu bråttom in tillbaka till jobbet. Jag kunde inte stödja alls på foten eftersom det hänt så nyligt. Måste ha sett helt tappad ut. "Walk it off". Jojo. Jag vägrade i sten att gnälla om hur ont det gjorde, för jag är en gnällspik. Jag vägrade låta min fot störa mig i jobbet. Jag hoppade runt på ett ben och försökte arbeta, gick bra ändå.
LESS.


- Med 15min kvar av skiftet tappade jag lastbären (en papperslapp som SKA sitta på varje låda på ett speciellt ställe) Det var ändå ett ärlig misstag. Men allt om gick fel tog jag på fel sätt. Därför kommer även det med.
Jag fick precis slut stift i apparaten när jag skulle skjuta fast första stiftet. Alltså släppte jag pappret när jag hörde att det smällde till. Vad händer? Pappret faller ner mellan massa rullar, ner under mig. Dött lopp.
Bet i det sura äpplet och gick till avlastningen och skämde ut mig.


- Allmänt skit på embaleringen. Snöret hoppade ut titt och tätt. Massa massa skit. UÄÄKKK!!!!


Kanske är det här en kombination med att jag ätit nutrilett varje dag på jobbet (sen jag började) och sovit som ett arsle.


Nu ska jag dricka julmust.
kom ihåg att det var här ni hörde gnället först



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback