2011-03-13 - bara pga tappad kreativitet

jag verkar ha tappat inspiration till att skriva nu. min mamma påminde mig idag om min lilla blogg. mamma som förövrigt hade födelsedag idag, hela 26 år! hon börjar bli gammal ;)

med andra ord var hon lika gammal som mig när hon fick mig! jag känner mig fortfarande som jag gjorde 2005. 2005, ett år efter gymnasiet och lite sommarjobb. nu 6 år senare står jag fortfarande och trampar med samma sak. det enda jag har gjort är väl att flytta runt.

jag har börjat fundera på att plugga, på riktigt. jag har hittat en högskoleutbildning som verkade jätte intressant. om jag går den så betyder det först och främst att pallra sig tillbaka till komvux för slutbetyg.
för det andra betyder det en flytt till värmland! känns nära och bra.
men som tur är har jag hittat en utbildning i en närliggande stad till min syster. bara 8 mil bort.. som hittat.

men jag har ingen lust att få reda på hur mycket jag egentligen borde (MÅSTE) läsa upp. jag vet redan nu att jag måste läsa svenska b för typ 7e gången och religionen. fyfan för religionen.
men jag måste verkligen. för även om jag inte går den utbildningen jag har i åtanke så finns det garanterat fler att välja på.

nej det är ingen hemlighet om vad jag har tänkt mig. om vi klickar
HÄR så ser vi. (öppnas i ett nytt fönster)
det är hemsidan och det jag tänkte gå var den två åriga utbildningen inom metall och verkstads industri.
den tre åriga krävde matte c och lite annat smått och gott. den två åriga krävde bara matte a eller om det var b. i vilket fall som helst så har jag faktiskt all matte som krävs, mohaha!

jag har varit mycket ute på isen och donat. har jag inte varit där har jag tagit linnea under armen och grillat mer eller mindre. även en och annan kall har slunkit ner, dock inte samtidigt som grillningen.

ta fram anteckningsblocken, här kommer otroligt, riktigt viktig information!
- jag har börjat se tre kronor från start. (de har hjälpt till att få mig att verkligen förstå att jag måste börja göra något med mitt liv) jag har nu tagit mig till säsong 7... hjälp!

jag har fortfarande sår i handen, tummen och långfingret. över en månad nu.. hjälp! men jag har sökt hjälp, men det ville sig inte. jag får nog göra ett återbesök inom kort.

jag har inte följt melodifestivalen, jag är ledsen. jag vet att saade vann och det var inte manboy ;) det var popular. (ja, annabena kanske berättade det till mig nyss)

inga bilder. min telefon har blivit lite..speciell och jag har ingen lust att skicka in den. den kommer bli tömd och jag måste göra om alla inställningar och fixa om alla appar m.m. usb-porten på den har kraschat. iofs kunde jag maila, men jag orkar inte.

nog om det nu. återstår att se om det ska behöva ta en månad innan det blir en till uppdatering.
kom ihåg att det var här ni hörde det först



respect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback