Agility



lilltjejen har fått börja agility! jag fick ett ryck och anmälde oss till en kurs, utan att veta startdatum.
självklart hade kursen redan startat och jag fick problem att komma på träffarna.
det var roligare att titta på än att utöva själva "sporten", så jag har gett komandot till linnea! med linnea bakom spakarna kommer skoj bli grym!


nellie
har fått åka till kitkiöjoki och agera sällskapsdam för jägarna. jag tror inte det går någon nöd på henne direkt. ligga i skogen, tugga pinnar och bli matad med fläsk direkt från grillen! jag hoppas hon minns mig ;)

eftersom jag ibland inte är så uppmärksam som jag borde vara missade jag att man skulle vara medlem i brukhundsklubben för att få gå kurser där. nu 390:- extra fattigare (600 pix för kursen dessutom) funderar jag på att få valuta för mitt medlemsskap. jag vill anmäla nellie på lydnads! det tror jag att jag hade gillat bättre.
sen fortsätta ha skoj på agilityn, fast med linnea såklart!

igår kväll fick jag ordentligt tråkigt och tyckte att skoj var långhårig. det är hon som får ta smällen när jag får tråkigt. numera har jag en väldigt korthårig hund Utan morrhår. dom följde med när jag trimmade ner henne.
skit söt! hon ser "osminkad" ut.
ikväll hade jag tråkigt igen, trots vår utflykt till banan på bruks i måttsund. plus hejjandet i ersnäs när jonatan sprang. jag drog på en cykeltur till storheden.

jag kände mig faktiskt rädd. i luleå? jag måste skaffa något överfallsalarm eller så. huje.
jag ska lägga mig bekvämt på soffan och titta på "i am legend". i brist på annat.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect skoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback