broken

förmiddagsveckan kombinerat med en förkylning har knäckt mig. en extra skjuts fick jag av tabletterna jag ska ta i samband med PUVA-behandlingen. man ska äta mat när man tar tabletterna annars kan man må "lite illa".....

jag kan inte andas, jag har legat i badet och varvat med varmt och kallt vatten.
hade jag inte nyst så pass mycket som jag gör hade jag sovit mer än vad jag gjort.
jag tog beslutet att sjukanmäla mig imorgon. jag kommer inte orka hålla tempot och hålla mig vaken. vad ska jag göra när jag börjar frysa eller svettas? nä. jag var tvungen att kasta in handduken :/ you gave me fever..

som en extra bra grej idag så blev jag kallad in till han som ansvarar över oss 3-skiftare.
jag hade faktiskt ingen aning om vad som skulle hända. jag måste ha hört fel när han sa "sara kom, jag har ett erbjudande/ett förslag till dig". jag v e r k l i g e n ha hört fel.
för när jag kom ut från kontoret hade jag ett nytt kontrakt i handen - ett uppsägningskontrakt.
jag och en del andra vikarier får sluta tidigare än vad vi trott. vi får sluta den andra mars istället för den 16e mars.
tack, tack, tack.
- och då väljer jag att sjukskriva mig IGEN.  så bra.

positivt är att mia är kvar.
också att bilen inte borde vara trasig längre.
kom ihåg att det var här ni hörde det först


respect my cold

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback