and it keeps on coming!!

i slutet på skiftet kollade en kollega näst kommande veckas arbetsschema.där upptäckte han att jag inte var skriven på att jobba natt, utan eftermiddag. jag frågade min arbetsledare som berättade en fruktansvärt god nyhet i mitt tycke. jag ska inte längre följa den ordinarie 3-skiftsgången utan följa min egna.
mitt nya schema var helt fantasitkst. som grädde på moset ville en annan vikarie byta sin nattvecka mot min förmiddagsvecka - JA TACK!
 
mina fem kommande veckor ser ut som följande - eftermiddag, eftermiddag, natt, natt och eftermiddag. ser ni vad som saknas? inga förmiddagar så långt ögat kan nå! imorgon är min sista uppstigning! på vespan påväg hem drog jag till med ett lyckovrååål långs bergsnäsbron! jag kunde inte låta bli, jag var tvungen att låta hela världen höra min glädje!
 
min underbara arbetsledare skulle dessutom ge mig en bra referens till det andra företaget som är små nyfikna på mig.
 
men min fantastiska dag slutar inte där! direkt från jobbet åkte jag och tjejerna till gammelstad. vi mötte upp heidi och hälsade på hennes kompis som nyligt fött barn. hur trevligt som helst och en lättsam tyst bebis. efter en promenad, lite fika och surr åkte jag och heidi vidare. det bjöds på köttfärssås ala mamma innan vi sen åkte hemåt. jag har knappt varit hemma känns det som.
(ja, jag vet att det är fördelarna med förmiddag, men det är så jävla värt)
 
jag ville bara säga det. nu kan inget stoppa mig!
kom ihåg att det var här ni hörde det först
 
respect happyness!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback