"Livet är pretty awesome ändå"

när man har köpt en ny bil så ser man samma typ av bil överallt.
när man är singel ser man bara lyckliga par över allt.
när man är arbetslös verkar det totalt omöjligt att få ett jobb.
när man har ett jobb måste man tacka nej till jobberbjudanden.
 
nu har jag för andra gången fått hem papper från ett företag som är intresserad utav mig.
jag har inte skickat in tidigare för jag var osäker på referenser och sen föll det i glömska.
nu tänker jag kolla läget med referenser och skicka in!
 
det hade varit väldigt skönt att få ett nytt arbete ifall det tar/när det tar slut på mejeriet.
det är trots allt ungefär bara en månad kvar på mitt vikariat och jag har ingen aning om hur framtiden där ser ut. jag hoppas dom är nöjda iallafall.
 
lite jobbigt att det snart är slut precis när jag börjat förstå vad det är jag gör. jag är ingen stjärna, men jag har iallafall ett hum om vad som är vad.
lite jobbigt med nytt jobb och vara ny på jobbet - igen. det var nästan det allra bästa med ssab! jag kände att jag kunde tackla alla problem som kom min väg, lösa problemen och våga svara i telefonen när det ringde!!!
fast det lär jag mig hela tiden på mejeriet, snart är jag väl lika duktig där som på ssab! det ska bli mitt mål!
 
mina händer och fötter mår till och med bättre när jag jobbar. trots att jag blöter ner händerna varje halvtimme MINST. en sjujävla tur att mejeriet har fri tillgång till hudkrämer! fast det är nog handspriten som dödat det mesta. jag tänker inte gå in på hur mycket det kan svida ifall det är mycket trasigt.
men jag är inte hindrad på något sätt. jag var väldigt orolig över det! jag tror inte jag behöver använda mitt läkarintyg i framtiden heller. mycket nöjd! jag har inga besvär what so ever! framtiden ser väldigt ljus ut.
fötterna ömmar bara i mina egna skor, det är sjukt.
 
jag har även tänkt mig att hinna gå ner 5kg tills vi åker på våran lilla semester i augusti. skulle jag lyckas med det så har jag kommit väldigt långt i min kamp. fast då kanske jag inte skulle smakat på glassen som ligger i kylen! nu ska jag bestraffas och åka till heidi och ta en promenad.
dom som promenerat med mig vet vilken fart jag håller, heidi power-walkar! jag lunkar på i min egna lilla värld.
 
jag håller med mia - Livet är pretty awesome ändå
kom ihåg att det var här ni hörde det först
 
 
respect!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback