AIK- Luleå

Jag tycker att man får lite skylla sig själv ifall man får en tackling under en hockeymatch. Självklart är det jätte trist ifall en spelare blir skadad. Men man får ju "göra sig beredd" på en tackling.
Att börja vända ryggen till för att "freda sig ur" en tackling är dumt. Oturligt nog var avståndet mellan AIK-spelaren och sargen lite större än vad man kanske skulle önskat sig, men jag håller fast vid att man får försöka hålla emot ifall man ser en spelare börja ta fart/sikta in sig på en. Jag hoppas iallafall att att 08an klarade sig, för vad vore världen utan dom va?

Jag tänker inte ens nämna alla andra DUMMA utvisningar Luleå fick. Jag tänker inte nämna att vi inte ens får ta emot en puck med klubban utan att en AIK-spelare snubblar på klubban och vi får en utvisning. Jag låter det vara helt osagt. Så.

Nä. Jag tänker inte skylla på domarna, inte ett ord. Bra kämpat.
Nya tag. Den här matchen har aldrig hänt.
Nu vinner Luleå resterande 3 matcher så AIK kan få vila och fortsätta ha sitt fokus på domarna istället för spelet.(För jag har ju inte sagt ett ord om dom nu va?:P)
Tack och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback