Rättvisa!

Jag har fått hem ett gäng papper från Uddevalla tingsrätt. Jag har den 3e november 2011(!!) anmält en snubbe för bedrägeri. Det var då jag skulle köpa min mobiltelefon via blocket och blev blåst.
Jag fick via mail en bild på hans ID-kort och något ägarbevis för en bil, och jag gav sen hälften (1500) till snubben. Ingen telefon.

Nu har det varit rättegång och jag var lååångt ifrån den enda som blivit blåst. 23st är det som har anmält honom. Allt via blocket. Det var nintendo ds, konsertbiljetter, hundburdörr till bil, kamera och iphone han hade lurat folk på.

Men det är synd om honom, har man ADHD är det ju så svårt att skilja på rätt och fel. Han bedöms inte klara av att sköta en skyddstillsyn och massa sånt. Hans dom blev fängelse och sen ska vi få tillbaka pengar. Jag får 1500kr + ränta enligt §6 räntelagen.
När dom pengarna utbetalas vet jag däremot inte. Helst nu.

Respect RÄTTVISAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback